Вдосконалення навичок розмовної англійської мови

16
Июн
2012

Допомога у вдосконаленніНайважчим етапом у вивченні іноземної мови є застосування набутих знань на практиці,тобто її вживання у розмовному середовищі. Без сумніву, це проблема будь-якої людини, яка не живе в країні , мову якої вивчає [1]. Щоб вирішити проблему «застосування мови на практиці», слід визначити основні причини її виникнення . Такі причини умовно можна поділити на дві групи: практичні та психологічні.

Розглянемо найбільш поширені причини практичного характеру:

1) Недостатній словниковий запас. Навіть якщо ми вивчаємо слово, нам потрібно багато практики та контекстних зв’язків, щоб добре його вивчити. Приблизна група слів, які ми розуміємо, коли їх чуємо, охоплює «пасивний» словниковий запас, тоді як «активний» словниковий запас складено зі слів, які спадають нам на думку негайно, коли ми маємо використати їх у реченні, коли ми говоримо. У цьому випадку, ми часто маємо вигадати слово за короткий час, тому потрібно знати його добре, часто в комбінаціях з іншими словами у фразах, в яких його часто вживають. Адже для цікавої та насиченої розмови нам потрібний вичерпний словниковий запас. У випадку, якщо словник обмежений, ми використовуємо ті ж слова знову і знову, тим самим впливаючи на інтелектуальний зміст розмови. Достатній словниковий запас допомагає промовцю використовувати різні слова для передачі того ж самого повідомлення.

Нездатність висловлювання власних ідей: — є ще одним фактором, що впливає на успішність використання іноземної мови на практиці . Це також є причиною недостатнього словникового запасу, адже часто трапляється так, що ми знали, що повинні були сказати, але не змогли висловити це словами. З цього фактора випливає ще один, який також є наслідком несформованого лексичного запасу – це нездатність зрозуміти інших – адже під час розмови у її учасників має бути взаємодія, тобто реакція на сказане. І у випадку нерозуміння інтерес до розмови зникає, а замість того з’являється почуття розчарування та невдоволення.

2) Відсутність практики розмовної іноземної мови — усні комунікативні навички є одними з найважливіших моментів у досконалому знанні іноземної мови. Для досягнення комунікативних навичок високого рівня потрібні постійна наполеглива праця та вибір правильних методів покращення розмовних навичок.

Вищезазначені труднощі можна з легкістю вирішити за допомогою практики, тобто спілкування з іноземцями у чатах, за допомогою Skype, відвідування speaking clubs, а також читання літератури на мові оригіналу для розширення словникового запасу.

Другою група – це психологічні причини. У ній можна виокремити наступні фактори:

1) Хвилювання – однією з найпоширеніших причин невдач в усній комунікації це збентеження та страх. На жаль, не всім притаманні визначні ораторські здібності, тому у цьому випадку слід пам’ятати, що це лише розмова і не боятися робити помилки, адже помилки роблять усі, в тому числі і носії мови. Причиною хвилювання під час комунікації на іноземній мові може бути непідготовленість – перед будь-якою зустріччю слід ознайомитися з її темою, щоб бути в курсі подій і заздалегідь підготувати декілька історій/фраз, щоб підтримати розмову.

2) Ще однією причиною нездатності здійснення іншомовної комунікації – це страх нашкодити власній репутації. У цьому випадку слід попрацювати над тим, щоб підняти рівень самоповаги, адже часто під час спілкування ми знаємо, що відповісти, але мовчимо, бо хвилюємось, що не зможемо достойно сформулювати відповідь і це стане причиною насмішок. Але такого страху легко можна позбутися, уявивши позитивний результат від вашої репліки/відповіді, тобто, позитивну реакцію людей. Цей уявний успіх надасть впевненість у свої силах [3, 7].

З психологічними причинами виникнення труднощів іншомовного спілкування справитися набагато важче, ніж з практичними, але у будь-якому випадку і позитивний, і негативний досвід – це шлях до самовдосконалення та саморозвитку [2].

Проаналізувавши інформацію стосовно покращення навичок розмовної англійської мови, можна виділити 10 основних порад [5, 6]:

1. Розмовляти, розмовляти, розмовляти

Будьте впевнені в собі і розмовляйте як можна частіше і з більшою кількістю людей! Не соромтеся допускати помилки! Чим більше у вас практики, тим краще і впевненіше стане ваше вимова і словниковий запас.

2. Якщо ви не впевнені в слові або його вимові, використовуйте електронні перекладачі з озвучуванням.

3. Слухайте

Слухайте новини та пісні англійською мовою і слухайте, як вимовляються слова. Таким чином можна вчити нові слова і вирази. Чим більше ви слухаєте, тим більше ви вивчаєте!

4. Читайте вголос

Читайте газету або журнал вголос, це допоможе вам краще помічати помилки.

5. Кожного дня вивчайте нове слово

Оберіть слово і застосовуйте його в різних реченнях. Застосовуйте його, поки не вивчите і продовжуйте його регулярно вживати.

6. Дивіться фільми

Дивіться фільми англійською і звертайте увагу на нові слова і вимову. Наслідуйте акторам і розважайтеся.

7. Заведіть друзів серед носіїв мови або інших студентів, які вивчають англійську мову. Обговорюйте те, що ви вивчили і обмінюйтесь ідеями.

8. Знайдіть собі нове хобі

Запишіться на кулінарні курси, що викладаються англійською або відвідуйте книжковий клуб! Займайтеся всім, що вам цікаво і спілкуйтеся на англійській.

9. Беріть участь в дискусіях

Дискутуйте на різні теми англійською. Намагайтеся використовувати максимально свій словниковий запас, обґрунтовуючи свою точку зору.

10. Користуйтеся словником

У словнику є мільйони слів на вибір! Шукайте різні слова і їх синоніми, і варіанти використання у реченнях.

На мою думку, ці поради дійсно направлені саме на вдосконалення розмовної англійської та безумовно є запорукою отримання позитивного результату у майбутньому.

Література:

  1. Алєксєєва І.С. Професійний тренінг перекладача. – вид. “Союз”, 2001 р.
  2. Чужакин Андрей Павлович «Мир перевода-1: Introduction to interpreting XXI». – Москва 2009.
  3. E.B. Zechmeister, A.M. Chronis, W.L. Cull, C.A. D’Anna and N.A. Healy, Growth of a functionally important lexicon, Journal of Reading Behavior, 1995, 27(2)
  4. English Pronunciation For International Students by Paulette Wainless Dale, Lillian Poms
  5. Liu, Na and I.S.P. Nation. Factors affecting guessing vocabulary in context, RELC Journal, 1995
  6. Spoken English by R K Bansal and J B Harrisonа
  7. Pronounce It Perfectly In English (book and threeаaudio cassettes) by Jean Yates, Barrons Educational Series

 

Комментариев нет